מה זה פילאטיס?

פילאטיס

• גוף ונפש • כוח הליבה • יציבות הליבה •

בטח שמעתם את המונחים האלה לא פעם, אבל מה בעצם הם אומרים?
ובכן, הם הרבה יותר מאשר "טרנדים חמים" בעולם הכושר, הם המפתח לאורח חיים בריא באמצעות תנועה ופילאטיס.
פילאטיס היא מערכת של תרגילים שנוצרו על ידי מאמן גרמני בשם ג'וזף פילאטיס בשנות ה- 20, תרגול על מזרן או מגוון של ציוד.
מדובר באימון שמתמקד בשיפור כוח הליבה של הגוף – שרירי הבטן, הגב התחתון, הירך הפנימית והחיצונית, הישבן, השרירים האלכסוניים, וכו'. מסיבה זו, פילאטיס מפתח הרבה ממה שהמתרגלים זקוקים לו – בונה כוח ללא נפח עודף, גמישות, סיבולת שרירים, קואורדינציה, איזון ויציבה טובה – עם סיכוי נמוך בהרבה לנזק, מאשר עם צורות אחרות של פעילות גופנית. אימון פילאטיס שם יותר דגש על טכניקה נוחה ופחות על שריפת שומנים, אם כי בהחלט מדובר באימון פיזי. פילאטיס גם משפר גמישות וזריזות. הפילאטיס יכול אפילו לעזור ולהקל על כאבי גב.

לא משנה מה הגיל שלך או רמת הכושר שלך, זה יעבוד בשבילך.

עם השנים נוצרו תתי ענפים בתוך תחום זה ובמילים אחרות, בתוך הפילאטיס נוצרו שיטות טיפול ואימון שונות.

פילאטיס מכשירים – שיטה שמשלבת בתוכה שימוש במכשירים שונים, בין היתר, קפיצים, חבלים, כדורים ומשקולות. המטרה היא לייצר התנגדות אשר תשפר את הגמישות ותייצר כוח רב יותר.
פילאטיס שיקומי – שיטת טיפול שמיועדת לאנשים שמתמודדים עם פציעות באזורים שונים בגוף, כאבי גב, כאבי רגליים ועוד.
פילאטיס להריון ולידה – פילאטיס ייחוד שמיועד לנשים בתקופת הריון ואחרי לידה, תוך התחשבות בשינויים הגופניים וההורמונליים שהן חוות, מתוך כוונה לשפר את התנועה והגמישות שלהן.
פילאטיס מזרון – שיטת אימון וטיפול שמתבססת על תרגילים שאינם כוללים שום אלמנט חיצוני, אך ורק תנועות של הגוף. זאת מתוך כוונה גם לייצר גמישות אך גם בשביל להכיר את הגוף ולדעת כיצד אפשר לשמור עליו מפני פציעות.
פילאטיס למבוגרים – סוג מיוחד של שיעורים שמיועדים לאנשים מבוגרים מתוך כוונה למנוע מחלות ולעזור להם להתמודד עם קשיים פיזיולוגיים שונים.

מאמרים נוספים
TRX

מה זה רצועות TRX?

אימון ה־TRX נעשה כולו כנגד משקל הגוף ומיתרונותיו הבולטים שהוא דורש מינימום ציוד, מקסימום אימון.
האימון מתאים לכלל המתאמנים, ילדים ומבוגרים, מהמתאמן המתחיל ועד לספורטאי ההישגי.
את דרגת הקושי ניתן לשנות ולהתאים בהתאם לצורך ולדרגת יכולת המתאמן, מהתרגיל הקל ביותר ועד לתרגילי האקסטרים. השינוי נעשה על ידי שינוי זווית הגוף ועל ידי הגברת קצב העבודה ושינוי בבסיס התמיכה.

קרא עוד »

פילאטיס לספורטאים

ספורטאים מקצוענים רבים ברחבי העולם גילו בשנים האחרונות את עולם הפילאטיס והפכו את אימוני הפילאטיס שלהם לחלק משגרת האימונים הקבועה, במטרה למנוע פציעות ולשפר את ההישגים.
באמצעות אימון פילאטיס קבוע ורציף ישיג המתאמן יציבה טובה ושרירים חזקים וגמישים, שיסייעו בידו להגיע להישגים גבוהים יותר ללא פציעות וע"י כך להאריך את השנים שבהן יוכל לעסוק בפעילות גופנית מאומצת.

קרא עוד »