מה זה רצועות TRX?

מקסימום אימון במינימום ציוד

ראשי תיבות של Total Body Resistance Exercises. את המוצר המציא רנדי הטריק בעודו חייל בקומנדו האמריקני, בעקבות הצורך בשמירה ופיתוח הכושר הגופני יחד עם מגבלות המקום, הזמן והציוד שעמד לרשותו.

זה התחיל ממצנח וחגורת מכנסיים והתפתח עם השנים, בעזרת אנשי מקצוע מוסמכים, לרצועות המוכרות כיום שמגיעות עם תורת אימון שלמה ומיגוון תרגילים עצום, תוך התייחסות לפרט ולאלמנטים המקצועיים באימון. אימון ה־TRX נעשה כולו כנגד משקל הגוף (ניתן להוסיף גם אביזרי אימון שונים) שזה יתרון בפני עצמו.

למה זהו אימון כל כך פופולארי
כי יש לו יתרונות בולטים שכבשו את לב המתאמנים, בראשם מינימום ציוד, מקסימום אימון.

הרצועות קלות ונוחות לנשיאה – אורכן 2.5 מטר ומשקלן הוא 800 גרם. שתי הרצועות המחוברות נכנסות לתיק רשת קטן שניתן לשנע אותו לכל מקום שרק תרצו ולאחסן אותו אפילו בתיק יד, כך תוכלו לקחת איתכם לנסיעות חדר כושר שלם.

ניתן לבצע את האימון כמעט בכל מקום – בחוף הים, בבית, בפארק, בחצר ואף בחדר בבית המלון. את הרצועות ניתן לקבע לכל דבר יציב שתלוי למעלה. דוגמאות: למתח, לעמוד, לפרגולה, לעץ או לדלת בעזרת אביזר נוסף בשם DOOR ANCHOR.

שימו לב! הקפידו לוודא כי נקודת העגינה (המקום אליו מחברים את הרצועות) יציבה וחזקה מספיק בכדי להחזיק את משקל גופכם לפני שאתם מתחילים לעבוד. לא כדאי, לדוגמה, לתלות את הרצועות על ענף דק שסביר להניח שיישבר ותתרסקו יחד איתו למטה.

מקסימום עבודה במינימום זמן – עקב המעבר המהיר בין התרגילים וחוסר במגוון ציוד רחב, ניתן למקסם את האימון במינימום זמן. פשוט אפשר להימנע מבזבוז זמן מיותר בלהרכיב ולפרק משקולות או בהמתנה למכשיר כזה או אחר, כמו שקורה בחדר הכושר.

התאמה אישית למתאמן – שינוי ההתנגדות (דרגת הקושי בתרגיל) פשוט למדי ועומד על העיקרון של שינוי הזווית של הגוף. כך גם קל ומהיר לשנות את אורכן של הרצועות בהתאם לתרגיל המתבקש.

אימון ה־TRX מתאים לכלל המתאמנים, ילדים ומבוגרים, מהמתאמן המתחיל ועד לספורטאי ההישגי. את דרגת הקושי ניתן לשנות ולהתאים בהתאם לצורך ולדרגת יכולת המתאמן, מהתרגיל הקל ביותר ועד לתרגילי האקסטרים.
השינוי בדרגת הקושי נעשה על ידי שינוי זווית הגוף (צעד קדימה או צעד אחורה יעשו את ההבדל), ועל ידי הגברת קצב העבודה ושינוי בבסיס התמיכה (רוחב וקושי המשטח עליו אנו נמצאים).

מינימום הוצאה כספית – אמנם הרצועות המקוריות אינן זולות במיוחד, ומחירן הוא כ־1000 שקלים, אך כשזה הציוד היחידי שעליך לרכוש – זה בהחלט משתלם. רק לצורך ההמחשה, מחיר הרצועות הוא כמחיר שתי משקולות כבדות. חדר כושר שלם במחיר כזה – זה ממש לא הרבה.

מקסימום תרגילים ומרכיבי כושר – רצועות ה־TRX מאפשרות לבצע תרגילים מורכבים ופשוטים כאחד ולשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך עבודה על כלל שרירי הגוף ועל מרכיבי כושר, כגון כוח מרבי, סיבולת שרירית, כוח מתפרץ, שיווי משקל, קואורדינציה, סיבולת לב-ריאה, גמישות.

הפעילות הנעשית באמצעות רצועות הכושר התלויות, מאתגרת את כל שרירי הגוף תוך שימוש תמידי בשרירי הליבה (CORE), שהם שרירים מייצבים המהווים את עמודי התווך של הגוף. לעבודה על שרירי הליבה חשיבות רבה. ישנם תרגילים פרטניים לשרירים, למשל תרגיל לזרוע האחורית או תרגיל לחזה, ותרגילים אחרים המערבים קבוצות שרירים רבות בו־זמנית.

אימון פונקציונאלי – למעשה אימון ה־TRX נכלל בהגדרתו כאימון פונקציונאלי. הכוונה לאימון שיכול לשרת אותנו לחיוב בפעילות היומיומית השגרתית והספורטיבית שלנו ולמנוע פציעות לא רצויות. זה המקום לציין כי עם הרצועות הללו ניתן לבצע תרגילי שיקום (אביזר שימושי גם במכוני פיזיותרפייה) ותרגילי מתיחה רבים.

מאמרים נוספים

פילאטיס לספורטאים

ספורטאים מקצוענים רבים ברחבי העולם גילו בשנים האחרונות את עולם הפילאטיס והפכו את אימוני הפילאטיס שלהם לחלק משגרת האימונים הקבועה, במטרה למנוע פציעות ולשפר את ההישגים.
באמצעות אימון פילאטיס קבוע ורציף ישיג המתאמן יציבה טובה ושרירים חזקים וגמישים, שיסייעו בידו להגיע להישגים גבוהים יותר ללא פציעות וע"י כך להאריך את השנים שבהן יוכל לעסוק בפעילות גופנית מאומצת.

קרא עוד »
פילאטיס מכשירים

מה זה פילאטיס?

• גוף ונפש • כוח הליבה • יציבות הליבה •
הם הם המפתח לאורח חיים בריא באמצעות תנועה ופילאטיס
באימון שמתמקד בשיפור כוח הליבה של הגוף – שרירי הבטן, הגב התחתון, הירך הפנימית והחיצונית, הישבן, השרירים האלכסוניים, וכו'.

קרא עוד »